2007/09/11

Self-criticism


I am the most polluting person I've ever met. I don't need to look at other people to see the world pollution. During this Taiwan trip, I can see the amount of pollution I generate. I don't even talk of the CO2 from the plane. I talk about these pictures : wastes of the painting factory and useless overquantities of frame stickers. I am responsible of that trash. Minimum quantites required by the sticker printer are around 2000 pieces per frame while we only sell 80 St-Martin Happy Place frames a year...
At Superstar and St-Martin, we just started our self-criticism about pollution. It will be hard to reach the zero-pollution status of course. We'll feel happy after each step forward. Who knows : 2009 frames might come paintless and sticker free ?



Je suis le plus grand pollueur que je connaisse. Pas la peine de regarder les autres pour voir la pollution mondiale. Pendant ce voyage à Taiwan, je vois toute la pollution que je génère. Je ne parle même pas du CO2 de l'avion. Je parle de ces photos : déchets de l'usine de peinture et surproduction d'autocollants de cadres. Je suis responsable de tout cela. Les quantités minimales requises par l'imprimeur tournent autour de 2000 pièces quand bien même nous ne vendons que 80 cadres St-Martin Happy Place par an...
Chez Superstar et St-Martin, nous avons commencé notre auto-critique environnementale. Pas simple d'atteindre le zéro-pollution. Chaque étape franchie nous rendra meilleurs. Qui sait : des cadres 2009 sans peinture ni stickers ?

No comments: